8 Ekim 2012 Pazartesi

Truzim ve QR'in Ulasima Etkileri



 Codes Cover Every Inch Of Russia's Pavilion At The Venice Architecture Biennale 2012

Located near Moscow and scheduled to open sometime in 2017, Skolkovo has its sights set on becoming Russia’s Silicon Valley. In addition to housing developments and a university, the city will host some 500 science and technology companies such as start-ups, IT, biomedical research, nuclear research, energy and space technology.


The QR code pavilion in Venice is a fitting conceptual choice, using cutting edge technology to introduce a futuristic city to a global audience. Something about it has an “emperor’s new clothes” kind of feel to it though—it’s essentially an empty room with some really pretty wall paper. Still, QR codes have probably never looked more visually striking than they do in the photos below.
 www.dezeen.com


Lizbon


Biz, Lizbon Turizm Kurumu'yuz. Güzel ve tarihi şehrimizi çağdaş bir yöntemle tanıtmak istiyoruz. Bunun için, şehrimizin en hoş ve turistik şirin semti Chiado'da bakın ne yaptık? Biz, yüzyıllardır bina yüzeylerinde fayans kullanırız. Sokak ve caddelerde parke kesme taş kullanırız. Bunları, "bazıları" gibi kumun üzerine gelişigüzel dizmeyiz. Renkli taşlardan desen yaparız. Turistler bunlara bayılır. Yerlerin resimlerini çekerler. Bina yüzeylerini çekerler. Şehirde estetik ve tasarımın anlamını biliriz.
***
Taşlı fayanslı kültür ve güzel sanat geçmişimizi, geleceğe taşıdık: 500 yıllık taşlardan, yere bir metrekare büyüklüğünde bir QR (karekod) deseni yaptık.
Bu QR'ın resmini çekenler, şehrimizin binbir ayrıntısıyla yüklü bir siteye ulaştı. Şimdiye kadar reklamcıların yaptığını, biz de Lizbon Turizm Kurumu olarak yaptık. Bu, bir ilk oldu dünyada turizm tanıtımında.
Bununla yetinmedik: Şehrimize gelen turiste bilgi vermek kolay. Ama dışardan turist nasıl getireceğiz? 500 yıllık taşlarımızı yanımıza alıp Barcelona'y gittik. Orada yere bu QR'ı bir daha yaptık. Şehrin en civcivli bölgesinde "bu da nedir?" diye fotoğrafını çekenler, ekranda Lizbon'u gördüler.
İlgi, bilgi, milgi güzel... Ama bir de ödülümüz vardı bize ulaşanlara: Eğer bu sitemizi kullanarak otel ayırtırlarsa ve şehrimize gelirlerse, otelde bir gecelik ücret bizden!
Hoş di mi? Hoş... Çok hoş... Yenilikçi... Çağdaş...
Son bir not: Eğer bu videomuzu YouTube'da izlerseniz, 46. saniyede QR, ekranda görünecek. Hemen resmini çekerseniz sizi Portekizce ve İngilizce sitemize alacağız. Muito obrigado e bom dia (Teşekkürler, iyi günler)...


Biz, venedik Turizm Kurumu'yuz. Biz de Venedik'te ne yaptığımızı anlatalım bu QR zımbırtısıyla: Türkiye'ye bir yılda giden turist sayısı (25 milyon) kadar turist sadece bizim Venedik'e geliyor. Burası, dünyanın en tanınmış tarihi romantik şehri bizce. Paris falan hikaye!
Eh madem geliyorlar, o halde onları, çağdaş iletişim teknolojisi sayesinde, pek çok yığıldıkları ünlü adreslerden ötelere de gitmeye ikna edelim diye düşündük. Bize IBM yardımcı oldu bu konuda.
Kentin ilginç, ama uzak yerlerine de turistlerin yürümesini sağlayacak bir teknoloji kullandılar: Bazı nirengi noktalarına QR kodları koydular. O noktaya gelen turist, akıllı telefonuna bu kodu okutuyor. Nokta ve yöresi hakkında "cazip" bilgi, telefon ekranına geliyor. Turist bunu okuyunca, "Eh hadi oradan gidelim bakalım" diyor. Geçmeyi akıl etmeyeceği bir yere doğru yürümeye başlıyor. Eğer o tarafa giderse, merkezdeki insan yoğunluğu 1 kişi azalmış olacak. 10 kişi, 100 kişi, 1000 kişi böyle davransa, şehirde turist kalabalığını kitle kaynaklı bir şekilde yan yollara yönlendirmiş olacağız.
Burada kritik nokta, QR kodu sitesindeki bilginin, turiste cazip içerikte olmasını sağlamak. Turisti, anlamsız ve albenisiz yerlere yürütemeyiz. QR koduyla yön bulma işine turist, şebeke parası ödemiyor. Belediyenin bedava bir hizmeti... Bueno giornata e grazie (İyi günler, teşekkürler).

http://www.dunya.com/500-yillik-tastan-qr-149793yy.htm?fb_action_ids=10152130915480324&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Bordeaux : tous les monuments sur votre smartphone 

De quoi combler les utilisateurs de smartphone et androïd. Depuis mercredi, Bordeaux est relié au réseau Monument Tracker, la nouvelle application mobile et interactive qui permet de tout savoir en un éclair sur les monuments qui se succèdent en ville.
Comme l'explique l'office du tourisme de Bordeaux « c'est une découverte de la ville en toute liberté. Pas de contrainte horaire, pas de problème de langue (application disponible en français et en anglais), pas de supports papiers. Le visiteur n'a plus à chercher l'information, c'est l'information qui vient à lui. »

Rien de plus simple pour bénéficier de ce service. Il suffit de télécharger l'application (sur Google Play ou Apple Store). C'est gratuit à titre de test jusqu'à vendredi, ce sera seulement 1,59 euros (et pour toujours) après. Une fois que l'on est enregistré, Monument Tracker fait le reste. Chaque fois qu'il s'approche d'un monument (de 30 à 300 mètres selon les réglages) le téléphone vibre. Exemple : on arrive place de la Comédie. Le smartphone vibre. Il signale la présence de deux monuments : le Grand théâtre bien sûr et la Maison du vin. Il suffit de consulter. Une photo du grand théâtre apparaît et un texte explique tout. Pour compléter, enfin, Monument Tracker propose aux touristes « branchés » de partager leurs photos, leurs impressions et des informations pratiques sur les monuments concernés sur Facebook et Twitter.

350 monuments recensés
Pour la ville de Bordeaux, Monument Tracker a emmagasiné et géolocalisé 350 monuments. Ce qui est considérable. Aucune limite. Le système pourra en absorber d'autres, le site pouvant être sans arrêt actualisé.
À ce jour, seules trente destinations touristes de France, d'Espagne, d'Angleterre, d'Italie et des États-Unis proposent un tel service. Bordeaux a tout fait pour figurer dans le peloton de tête. L'office de tourisme n'a pour autant l'intention de supprimer ses guides. « Cet outil n'a pas vocation à remplacer les services d'un guide interprète mais simplement de faciliter l'accès à l'information et à répondre aux exigences d'une nouvelle clientèle en quête permanente de mobilité et d'indépendance.

http://www.scoop.it/t/qrcodesveille

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder